Czy pieczywo jest tuczące?

Wiele osób podejmując walkę o wymarzoną sylwetkę, rezygnuje z pieczywa, uznając je za zbyt tuczące. Czy jednak faktycznie ono aż tak bardzo tuczy, czy to kolejny mit dietetyczny? Chleb w Polsce jest jednym z głównych produktów spożywczych. Najbardziej cenimy go za to, że szybko można przygotować z niego przekąskę, doskonale syci w dodatku jest dość długo zachowuje świeżość. Co nie

Read more

Błonnik pokarmowy

Każdy, kto czytał kiedykolwiek o dietach, doskonale wie jakie zalety posiada błonnik pokarmowy. Czy jednak wszyscy wiedzą, na czym polega różnica między błonnikiem rozpuszczalnym a nie rozpuszczalnym? Błonnik, czy też włókno pokarmowe, to roślinne wielocukry i ligniny, oporne na działanie enzymów trawiennych. W jego skład mogą wchodzić również inne związki takie jak: śluzy roślinne, agar, gumy, woski, czy â-glukany. Ze

Read more

Gotowanie na parze – jakie są tego zalety?

gotowanie na parze parowar

Wciąż podstawowe metody obróbki cieplnej to smażenie, gotowanie, pieczenie, duszenie. Tymczasem typowe gotowanie sprawia, że potrawy tracą witaminy. Warzywa gotowane w wodzie tracą je pod wpływem temperatury, wiele składników mineralnych, podobnie jak i witaminy przenikają do wody, którą później wylewamy. Gotowanie na parze nie tylko pozwala zatrzymać wszystkie te mikroelementy i witaminy w warzywach, ale również sprawia, że znacznie poprawia

Read more

Zielona herbata na odchudzanie i zdrowe zęby

szklanka z zieloną herbatą

Pragniemy przedstawić wpływ zielonej herbaty na procesy trawienne oraz na nasze uzębienie. Znajdziecie poniżej również informacje jak prawidłowo parzyć herbatę. Zielona herbata a układ pokarmowy Katechiny zawarte w zielonej herbacie ograniczają aktywność lipaz , czyli enzymów odpowiedzialnych za rozpad trójglicerydów do kwasów tłuszczowych. Proces ten jest niezbędny do przyswajania tłuszczu przez organizm. Aktywność lipaz spada już przy niewielkiej dawce polifenoli

Read more

Ile spożywać kwasów omega -3?

kwasy omega3

Nie ma jednoznacznych zaleceń co do spożywania omega- 3. Różne, światowe instytucje zalecają zupełnie inne dawki. Przyjmuje się , że najmniejsze, dobowe zapotrzebowanie na ten składnik to 200-500 mg, wystarczające to 650 mg a optymalne jest 1g. W przypadku kobiet w ciąży, dawka kwasów n-3 powinna być o 50 % większa. W grupach, w których jest wyższe ryzyko chorób powiązanych

Read more

Dieta DASH

miniaturka dieta dash

Wiele osób zastanawia się, czy istnieje idealny sposób odżywania. Śledzą publikacje świata medycyny, szukając odpowiedzi na to zagadnienie. Było wiele rewelacji, które po pewnym czasie okazywały się jednak nie trafione. Dopiero po wnikliwszych badaniach, wychodziły ukryte wady danych diet. Dotyczy to nawet tak popularnej diety Dukana. Jednak okazuje się, że istnieje dieta zbliżona do ideału. Dieta Dash ( Dietary Approaches

Read more

Zaparcia podczas diety odchudzającej – jak im przeciwdziałać?

zaparcia jak sobie z nimi radzić

Podczas diet odchudzających, które przeprowadzane są nieumiejętnie, często dochodzi do zaparć. Mimo, że ta dolegliwość często traktowana jest jako tabu, poniżej przedstawimy sposoby, jak sobie z nią radzić. Zaparcia to częsty problem, dotyka większości z nas, jednak ich przyczyna, nie zawsze jest taka sama. Występuje w trzech postaciach: Postać pierwsza – atoniczna, związana jest ze spowolnieniem perystaltyki jelit poprzez nadmierne

Read more

Tłuszcz w diecie – czy taki straszny?

tłuszcz w diecie

Tłuszcz kojarzy nam się z tłustym jedzeniem, otyłymi ludźmi. Po kilku latach z niewielką nadwagą o tłuszczu wiemy z reguły niewiele, tyle tylko, że jest zły i że chcemy się go zawzięcie pozbyć. Najciekawsze jest jednak to, że tak naprawdę tłuszcz jest najbardziej niedocenianą przez nas substancją odżywczą. Mylna opinia o nim jest spowodowana faktem, że postrzegany jest jako główny

Read more

Wszechstronne działanie zielonej herbaty

wszechstronne działanie zielonej herbaty

Herbatę odkryto w Chinach, i to już około 5000 lat temu. Dziś jest ona jednym z najbardziej cenionych napojów na świecie. Jest ona sporządzana z suszonych liści oraz pączków, krzewu z rodziny Camelia. Herbata zawiera kofeinę i stąd zapewne ogromna popularność tego napoju. Jednak nie wszyscy wiedzą, że posiada ona silne właściwości antyoksydacyjne, zmniejszające ryzyko chorób takich jak choroby serca,

Read more

Kolorowo na talerzu znaczy zdrowo

zdrowe jedzenie na talerzu

To co zjadamy, ma ogromne znaczenie dla zdrowia naszego organizmu. Wraz z rozwojem nauki, poznajemy coraz więcej związków zawartych w jedzeniu. Okazuje się przy tym, że natura sama podpowiada nam, co wybierać, by jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem. Coraz więcej chorób XXI to choroby związane z rozwojem cywilizacji, a występują globalnie. Naukowo potwierdzono, że ich wzrost jest wiązany ściśle

Read more
1 2 3