Jak szybko schudnąć przed urlopem?

Marzysz o idealnej sylwetce? Chcesz wyglądać szczupło, młodo a także by wróciła ci dawna energia i wigor? Myślisz nad tym, jak szybko schudnąć? Większość czytających ten tekst pań, zapewne przytaknęła. Większość pań narzeka na zbyt grube uda i brzuch. Z zazdrością patrzą na te kobiety, które mają figurę w kształcie klepsydry. To sylwetka, uznawana za najbardziej kobiecą , duży biust, wąska talia, i szerokie biodra. Droga do wymarzonej sylwetki z reguły jest prosta, trzeba w końcu zacząć się zdrowiej odżywiać oraz zdecydować się na bardziej aktywny tryb życia. Proces odchudzania wymaga wielu wyrzeczeń, a przede wszystkim czasu. Tylko w taki sposób uda się bowiem uniknąć efektu jo-jo. Można jednak redukcję tkanki tłuszczowej efektywnie przyśpieszyć.

Redukcja tkanki tłuszczowej – odżywianie i ćwiczenia

Zapewniając organizmowi odpowiednio zbilansowaną ilość składników pokarmowych (białek, tłuszczów, węglowodanów) nie trzeba obawiać się, że nastąpi przyrost tkanki tłuszczowej. Jednak codzienne życie naraża nas na wiele pokus. W mediach widzimy reklamy łakoci, te same produkty kuszą nas ze sklepowych półek. Nawet wchodząc do piekarni, jesteśmy atakowani zapachem pieczywa, ciastek, pączków. To wystawia nas na pokusę, której naprawdę bardzo ciężko nie ulec. Efekt jest taki, że bardzo często zjadamy więcej, niż nam potrzeba, a w dodatku słodkie przekąski, wzmagają nasz apetyt. Nasz organizm magazynuje więc nadmiar energii w postaci tkanki tłuszczowej. Nie potrzebując na bieżąco aż tak dużej energii, zapewnia sobie zapasy na gorsze chwile. Dla nas oznacza to tylko tyle, że powiększają się nasze fałdki i przybywa centymetrów w obwodzie.

Co zrobić aby szybko schudnąć?

Na postawione w tytule pytanie, możemy odpowiedzieć sobie sami, analizując swój własny sposób odżywiania i tryb życia. Trzeba zwrócić uwagę na to co jemy, oraz w jakich ilościach. Nie będziemy zachęcać do diet cud, ale do wprowadzenia w swoją codzienną dietę większej ilości wartościowych produktów. Przede wszystkim jednak, każda kobieta powinna uświadomić sobie, ze skuteczny proces chudnięcia powinien przebiegać stabilnie, powoli. Nie powinno towarzyszyć mu poczucie głodu, a tym bardziej, osłabienie z powodu zbyt drastycznego obniżenia ilości dostarczanej energii. Stosowana dieta powinna być właściwie zbilansowana, nie powinno w niej brakować żadnego składnika odżywczego. Warto gotować samodzielnie, unikając przetworzonej żywności. Takie produkty bowiem zawierają wiele konserwantów, poza tym są bardzo kaloryczne za to ubogie w witaminy i składniki odżywcze. Wystrzegać należy się chipsów, białego pieczywa, parówek, konserw, paluszków rybnych, płatków śniadaniowych. W bilansowaniu diety pomogą poniższe zestawienia produktów przy jednoczesnym zaliczeniu ich do odpowiedniej grupy.

Węglowodany

  • Warzywa
  • Pieczywo z mąki razowej, żytniej
  • Płatki owsiane
  • Makarony razowe i z pełnego ziarna
  • Kasza gryczana
  • Ryż brązowy, basmati

Tłuszcze

  • Oliwa z oliwek
  • Olej lniany,
  • Orzechy włoskie, laskowe
  • Olej z pestek winogron
  • Masło ( w niewielkich ilościach)

Białko

  • Ryby
  • Jajka
  • Sery twarogowe chude lub półtłuste
  • Chude mięsa – kurczak, indyk, schab, wołowina
  • Rośliny strączkowe w rozsądnych ilościach

Do każdej diety, jeśli zależy nam na efektach, warto włączyć aktywność fizyczną. Może być to jazda na rowerze, pływanie, jogging czy po prostu spacery. Ważne, by włączyć to w codzienny rozkład dnia. Panie nie chętnie uczęszczają do siłowni czy klubów fitness, a szkoda, bo to są miejsca, gdzie osiąga się najlepsze efekty. Chodzi tu głównie o to, że plany treningowe ustalane są przez doświadczonych instruktorów, co znacznie przyśpiesza proces chudnięcia. Ćwiczyć powinno się 3 do 5 razy w tygodniu po 50 do 70 minut. W ten sposób zyska się nie tylko wymarzoną sylwetkę, ale również i lepsze samopoczucie a także i zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *