Jak skutecznie schudnąć? Proste i skuteczne rady

Rate this post
  1. Zanim podejmiesz decyzję o odchudzaniu, skonsultuj się z lekarzem. Istnieje wiele chorób, które mogą powodować otyłość.
  2. Nie zmieniaj swoich nawyków żywieniowych drastycznie, zdrowe zasady wprowadzaj stopniowo. To sprawi, że twoje kubki smakowe przestawią się na smaki, których nie znają i dietetyczne produkty będą smakować lepiej.
  3. Nie katuj się. Głodówki powodują zaburzenie materii, zaburzenia hormonalne, obniżają również odporność organizmu. Spada również odporność na stres i uzależnienia psychiczne.
  4. Jedz regularnie.
  5. Jedz p0 5-6 małych posiłków dziennie. To wpływa na przyśpieszenie metabolizmu. Za to jedzenie dużych posiłków, szczególnie wieczorem, sprawia, że przybywa centymetrów w obwodzie.
  6. Ważna jest aktywność fizyczna, ona pomaga utrzymać szczupłą sylwetkę. Osoby w wieku 18-65 lat powinni przez 30 minut 5 razy w tygodniu ćwiczyć w sposób umiarkowany, lub 3 razy w tygodniu przez 20 minut w sposób bardziej intensywny.
  7. Sięgaj po wspomagające suplementy. Dobierz je do swojej aktywności oraz tego, jakie efekty chcesz osiągnąć.
  8. Pamiętaj, schudnięcie 1 kg wymaga spalenia od 6000 do 7000 kcal.
  9. Jeżeli ćwiczysz, najważniejszym posiłkiem jest właśnie ten po treningu. Nie ćwicz na pusty żołądek, podobnie jak nie dopuść do głodu po ćwiczeniach. W ten sposób przyśpiesza się metabolizm, poprawia odżywienie tkanki mięśniowej i przyśpiesza jej regenerację.
  10. Każdy człowiek, szczególnie w czasie diety, miewa napady głodu. Warto się na nie odpowiednio przygotować. Wskazane przekąski to garść orzechów włoskich, laskowych, jabłko, marchewka czy kilka suszonych moreli. Nawet kawałek gorzkiej czekolady to lepsze niż cukierki czy drożdżówka.
  11. Sięgaj po pełnowartościowe produkty, poniżej zamienniki i produkty, które warto jeść :
  • Płatki śniadaniowe – owsiane zwykłe, górskie, żytnie, orkiszowe. Unikaj tych z dodatkiem cukru czy suszonych owoców.
  • Nabiał – naturalny- serki wiejskie, sery twarogowe, żółte sery, jogurty naturalne, kefiry, maślanki. Unikaj serków topionych, kanapkowych, jogurtów owocowych i żywności o podejrzanym składzie.
  • Mięso – chude : drób, królik, cielęcina, dziczyzna, wołowina, i chuda wieprzowina, unikaj mięs tłustych.
  • Ryby – chude i tłuste, świeże i mrożone
  • Woda – unikaj napojów gazowanych, soków z kartonu, słodzonej kawy, herbaty i wszelkich sztucznych napojów. Najlepiej pij wodę niegazowaną, 2-3 l dziennie, herbaty ziołowe, herbatę zieloną.
  • Słodycze – ogranicz, ale nie musisz z ich zupełnie rezygnować. Najlepiej wybierać czekoladę z dużą zawartością kakao.
  • Alkohol – pod każdą postacią zawiera ogromne ilości pustych kalorii w dodatku pobudza apetyt. Jeśli masz ochotę, to wybierz raczej lampkę czerwonego wina, zawiera ono przeciwutleniacze, które mają bardzo korzystny wpływ na zdrowie.
  • Najpierw paruj dopiero gotuj, piecz, grilluj lub smaż.
  • Tłuszcze – Lepiej wybierać te pochodzenia roślinnego. Unikać lepiej tych pochodzenia zwierzęcego a przede wszystkim tłuszczy trans – niskiej jakości margaryny, chipsów, ciastek, wafli.
  • Unikaj gotowych sosów. Lepszym rozwiązaniem jest oliwa z oliwek. Ogranicz jej ilość do 1 łyżki stołowej. Tłuszcze to bogate źródło witamin w nich rozpuszczalnych – A,D,E,K i dlatego nie wolno z nich rezygnować zupełnie.
  • Jedz dużo warzyw, dostarczają one tak cennego błonnika, witamin, minerałów i antyoksydantów.
  • Owoce – jako deser lub przekąska. Dostarczają one witamin i mikroelementów ale znacznie więcej cukrów prostych. Polecane są szczególnie owoce jagodowe, ponieważ są źródłem antyoksydantów.
  • Węglowodany – Nie rezygnuj z nich, To nie prawda, że ich wyeliminowanie gwarantuje szczupła sylwetkę. Po prostu należy wybierać mąkę i produkty zbożowe pełnoziarniste. Węglowodany poprawiają nastrój, usprawniają pracę mózgu. Warto jednak wybierać węglowodany o niskim indeksie glikemicznym – IG

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.