Duże śniadania podczas odchudzania

Rate this post

Wiele osób, które się odchudzają, rezygnują z jedzenia śniadań, czy jednak jest to dobry pomysł?

Naukowcy z Tel Aviv Uniwersity zwracają uwagę, że nie tylko to co jemy, ale również kiedy, wpływa na nasze zdrowie. Naukowcy, którzy na co dzień w większości zajmują się pacjentami z cukrzycą, uważają, że pory, w których spożywamy posiłki mają ogromne znaczenie, wpływają bowiem to na to, jak wykorzystywany jest taki posiłek przez nasz organizm. Swoimi badaniami potwierdzili, że kobiety, które najwięcej spożywały na śniadanie, miały znacznie większe szanse na schudnięcie, niż kobiety, które najwięcej zjadały na kolację.

Dodatkowo, stwierdzili oni, że uczestniczki badania, które w czasie śniadania spożywały ciastka, kawałki czekolady, wykazywały mniejsze stężenie glukozy i trójglicerydów we krwi w ciągu dnia. Dzięki temu, był mniej narażone na ryzyko wystąpienia chorób serca, cukrzycy typu II, nadciśnienia tętniczego czy wysokiego poziomu cholesterolu.

Naukowcy przeprowadzili badanie na grupie 93 kobiet, które zmagały się z otyłością. Zostały one podzielone na dwie grupy izokalorycznych. W czasie 12 tygodni kobiety stosowały diety niskokaloryczne – 1400 kcal. Pierwsza grupa kobiet spożywała odpowiednio : na śniadanie 700 kcal, na lunch 500 kcal a na kolacje 200 kcal. W drugiej grupie było to odpowiednio : śniadanie 200kcal, lunch 500kcal, kolacja 700 kcal. Przy czym, kolacja i śniadanie w obydwu grupach było dokładnie takie samo.

Wyniki badania przedstawiały się następująco : panie z grupy z obfitym śniadaniem straciły średnio 3, 63 kg oraz 7,62 cm w talii, za to panie z grupy z obfitą kolacją straciły około 1,36 kg oraz 3,5 cm w talii. Jednak to nie wszystkie różnice. Naukowcy stwierdzili, że w grupie z obfitym śniadaniem, znacząco spadł poziom greliny, zwanej hormonem głodu. W dodatku panie z tej grupy miały mniejszą ochotę na przekąski wysokoenergetyczne.

Badanie to wskazuje , że powinniśmy zwrócić większą uwagę nie tylko na jakość posiłków, ale również na to, kiedy je spożywamy. Jeśli odpowiednio rozplanujemy posiłki, łatwiej będzie nam zredukować masę ciała. W dodatku spożywanie na noc zbyt wiele kalorii może powodować wzrost trójglicerydów we krwi, co zwiększa ryzyko chorób cywilizacyjnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.