Dieta 2000 kcal – najlepsza na odchudzanie brzucha

Rate this post

Otyłość brzuszna dotyczy znacznej części populacji. Walka z nią jest naprawdę trudna. By pozbyć się znienawidzonej oponki, sięgamy po diety cud, ćwiczenia. Czasem się to udaje, lecz o długotrwałe efekty jest naprawdę trudno. Najczęściej, to co uda się zrzucić, wraca i to z nawiązką. Czy zatem jest na to skuteczny sposób?

Bardzo często jest tak, że otyłości brzusznej towarzyszy tzw. insulinooporność. Jest to zaburzenie homeostazy glukozy, polega ono na tym, że zmniejszona zostaje wrażliwość tkanki tłuszczowej, mięśni, wątroby a także innych tkanek na insulinę. Jest to zaburzenie odpowiadające za cukrzycę ciążową oraz cukrzycę typu II. Osoby, które mają insulinooporność, mają znacznie wyższy przyrost wydzielania insuliny po spożyciu węglowodanów. Ten przyrost jest znacznie wyższy niż po spożyciu białek czy tłuszczy. U tych osób, może to decydować o trudności z odtłuszczaniem się ciała przy pomocy powszechnych, zrównoważonych diet, które uwzględniają wysoki poziom energii pozyskiwanej z węglowodanów. Przy takich dietach, wysoki poziom insuliny sprawią, że węglowodany będą odkładane w postaci tkanki tłuszczowej, a ich spalanie, ograniczone. U osób z insulinoopornością zasadne jest zastosowanie diety, w której pulę węglowodanową, zastąpi się białkiem.

Dlaczego nie zwiększamy ilości tłuszczu?

Spożycie tłuszczu powyżej 30% może spowodować hiperlipidemię. Za to, zmniejszenie ilości węglowodanów na rzecz białka spowoduje zmniejszenie insulinooporności, oraz stężenia insuliny w surowicy krwi. Nie tylko ułatwia to odchudzanie, ale również pomaga zmniejszyć ryzyko powikłań ze strony układu sercowo-naczyniowego u osób otyłych.

Przez 3 miesiące, w leczeniu otyłości brzusznej można stosować dietę bogato białkową ze zmniejszoną ilością węglowodanów. Przy tym należy pamiętać, o tym, by spożywać dużo warzyw, najlepiej świeżych, z dużą ilością błonnika (25-40 g). Taką dietę należy jednak stosować pod kontrolą lekarza i dietetyka.

Proporcja podziału makroskładników w diecie 2000 kcal :

  • Białko :700 kcal – 175g (35%)
  • Węglowodany : 700kcal – 175g (35%)
  • Tłuszcz: 600 kcal – 67g (30%)

Dietę tą nazywano „Warszawską”, ponieważ został opracowana dzięki klinicznym badaniom Zespołu Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych i Diabetologii AM w Warszawie, a także Centrum Diabetologii w Warszawie.

Założenia diety :

  1. Spożywanie 5 posiłków w ciągu dnia
  2. Posiłki w ciągu dnia powinny mieć stałą porę.
  3. Wagę należy kontrolować raz w tygodniu.
  4. Całkowicie ograniczmy cukier.
  5. Minimalizujemy spożycie białego pieczywa.
  6. Każdego dnia spożywamy chudy nabiał.
  7. Jajka max. 2-4 tygodniowo.
  8. Jemy tylko chude mięso.
  9. Z tłuszczów zalecane są tylko roślinne, oleje z wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  10. Warzywa spożywamy do każdego posiłku, szczególnie te o niskim IG.
  11. Owoce max 150 g dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.