15 powodów, dlaczego Twoja dieta odchudzająca nie działa!

Czasem jest tak, że mimo naszych starań, waga stoi w miejscu. Mimo, że jemy zdrowe produkty, ćwiczymy i wszystko wydaje się być starannie przemyślane. Denerwujemy się, zastanawiamy, co jest nie tak. Poniżej prezentujemy 15 powodów, które mogą odpowiadać za brak efektów odchudzania. Niektóre mogą wydawać się banale, lecz warto je przemyśleć i zastosować wskazówki.

  1. Przesadzasz ze zdrowym jedzeniem – Wiele osób zapomina, że często zdrowe produkty są przy okazji bardzo kaloryczne. Orzechy, awokado, oliwa z oliwek, ciemna czekolada, są niesamowicie zdrowe, ale przy tym już np. w 100g orzechów włoskich jest ponad 600 kcal. Jeśli twoja dieta przewiduje 1500 kcal dziennie, zjadając 100 g orzechów przed TV, zadasz 40 % dziennego limitu.
  2. Nie jadasz śniadań – Wiele osób rano bardzo się śpieszy, zapominając o śniadaniu. Wiele osób błędnie sądzi, że w ten sposób ogranicza ilość kcal. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, podobnie jak posiłek potreningowy. U osób, które regularnie jedzą śniadania, metabolizm jest w zdecydowanie lepszej kondycji.
  3. Nie kontrolujesz porcji – Podstawą jest dobrze skalkulowana dieta. W diecie 1700 kcal 15 % powinno pochodzić z białka, 35% z tłuszczu a 50% z węglowodanów.
  4. Jesz zbyt szybko – Jeść trzeba siedząc, patrząc na to co się je. Pożywieniem należy się delektować, dokładnie gryząc poszczególne kęsy pokarmu. Nie jedz w biegu, na stojąco. Zarezerwuj sobie czas na posiłki, by jeść w spokoju.
  5. Śpisz zbyt krótko – Czasem trening odbywa się kosztem skrócenia czasu snu. Warto jednak tak zaplanować czas, by ćwiczenia nie wpływały na długość snu. Nie wysypiając się, można doprowadzić do rozregulowania gospodarki hormonalnej. Najzdrowiej jest spać 8 a nawet 9 godzin na dobę. Osoby, które się wysypiają, lepiej funkcjonują i są szczuplejsze.
  6. Przesadzasz z żywnością niskotłuszczową – Nie wybieraj żywności typu light. Wiele osób wychodzi z mylnego założenia, że żywnością tego typu można opychać się bezkarnie. Tymczasem produkty light zawierają więcej sodu, węglowodanów a także i dodatków chemicznych. Wbrew pozorom nie są mniej kaloryczne niż produkty z pełną zawartością tłuszczu.
  7. Jesz za mało warzyw – Każdy powinien dziennie zjadać od 200 do 400 g, do trzech głównych posiłków. Są nie tylko bogate w witaminy i składniki mineralne, ale również w błonnik. Błonnik sprawia, że szybciej mamy poczucie sytości. Dłużej również nie odczuwamy głodu. W dodatku wpływa na poprawę perystaltyki jelit, zapobiegając przy tym nowotworom jelita grubego.
  8. Pijesz słodkie napoje i soki owocowe – Takie napoje są bardzo kaloryczne. Litr soku pomarańczowego to blisko 500 kcal. W dodatku soki pasteryzowane nie zawierają wcale takiej ilości witamin, jakbyśmy się tego spodziewali. Jeśli chcesz pić soki, wybieraj te naturalne, wyciśnięte z sokowirówki.
  9. Twoja druga połówka nie trzyma diety – Zdarza Ci się podjadać z talerza bliskiej osoby, która nie musi trzymać reżimu diety? Jeśli tak, staraj się również partnera i domowników przekonać do zdrowszego odżywiania, by ich posiłki nie stanowiły dla ciebie pokusy.
  10. Jadasz gotowe sosy i dipy – Nie lubisz suchego jedzenia i z braku czasu sięgasz po gotowe sosy lub dipy? To błąd, takie rozwiązanie znacznie podnosi kaloryczność twojego pożywienia.
  11. Zbyt dużo się stresujesz – By zredukować stres, wolny czas spędzaj aktywnie. Znajdź sobie hobby lub zajęcie, które pozwoli na rozładowanie złych emocji.
  12. Zbyt często jadasz na mieście – W związku z wykonywaną pracą, często jesteś zmuszony jeść na mieście? Musisz bardziej uważać na to co wybierasz, staraj się sięgać po sałatki z mniejsza ilością oliwy z oliwek, chudsze mięso oraz ryby z dodatkiem samych warzyw. Niestety, jedzenie na mieście = dodatkowym, ukrytym kaloriom.
  13. Ćwiczysz z pustym żołądkiem – Wielkim błędem jest ćwiczenie z pustym żołądkiem. Niestety w ten sposób spalamy nie tłuszcz, lecz mięśnie. Spadek masy mięśniowej łączy się z tym, że spalać będziemy dziennie mniejsze ilości kcal. Dlatego przed i po treningu, należy zjeść chociażby niewielki posiłek lub przekąskę.
  14. Robisz wyłącznie ćwiczenia aerobowe – To kolejny istotny błąd. Treningi siłowe wzmacniają stawy, co zapobiega kontuzjom, rozbudowuj również tkankę mięśniową co z kolei wpływa na przyśpieszony metabolizm.
  15. Jesz za mało! – To największy problem nieskutecznego odchudzania. Osoby, które odchudzają się zbyt restrykcyjnie, nie chudną, ponieważ zwalniają swój metabolizm. Jedynym wyjściem jest zwiększenie ilości kcal oraz lepsze zbilansowanie diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.