10 mitów na temat odchudzania

Przez lata, wokoło odchudzania, narosło wiele mitów, najwyższa pora, te najważniejsze obalić.

  1. Mniej jem, więc chudnę – Ograniczając liczbę posiłków do jednego lub dwóch, wcale nie schudniemy. Powinniśmy jeść 5-6 posiłków, o stałych porach, w małych porcjach. Tylko to zapewni nam odpowiedni poziom glukozy we krwi, a przy tym, efekty odchudzania.
  2. Szybciej schudnę, stosując restrykcyjną dietę – Takie diety skupiają się na drastycznym ograniczeniu spożywanego pożywienia a więc i ograniczeniu kcal. Takie diety bardzo poważnie zaburzają przemianę materii.
  3. Ziemniaki tuczą – Ziemniaki są dobrym źródłem potasu i witaminy C. Nie tuczą, pod warunkiem, że jadamy je bez tłustych lub słodkich dodatków np. zawiesinowych sosów.
  4. Dzięki głodówce pozbędę się nadwagi – Głodówka to najgorszy z możliwych pomysłów. Poważnie osłabia organizm, spowalniając przemianę materii.
  5. Rezygnując ze śniadań, schudnę – To kolejny poważny błąd. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Osoby, które jadają śniadania, rzadziej tyją. Poza tym, rezygnując ze śniadania, z pewnością nadrobimy pominięte kalorie wieczorem, co przynosi odwrotny efekt od zamierzonego.
  6. Jem owoce, więc schudnę – Owoce to bogate źródło witamin ale również węglowodanów, szczególnie fruktozy i glukozy. Jednak spożywanie 2- 3 owoców dziennie, szczególnie w pierwszej połowie dnia nam nie zaszkodzi. Jednak warto wybierać te, które podnoszą szybko poziom glukozy np. jabłka, grapefruty, pomarańcze, jagody, śliwki, porzeczki, poziomki. Owoce są bogatym źródłem przeciwutleniaczy i nie należy z nich rezygnować.
  7. Środki przeczyszczające pomogą mi schudnąć – Środki przeczyszczające, sprawiają, że czujemy się lżejsi, ponieważ przyśpieszają pracę jelit, oraz zmniejszają wchłanianie wody. Jednak prawda jest taka, że uczucie lekkości spowodowane jest utratą przez organizm wody. Może to doprowadzić do odwodnienia i upośledzenia wchłaniania przez organizm witamin i mikroelementów.
  8. Produkty z napisem „Light” nie tuczą – Takich produktów na półkach w naszych sklepach jest wiele, jednak ich kaloryczność różni się od produkty z pełną zawartością tłuszczu, w sposób niewielki. Tłuszcz zmieniany jest w nich bowiem na cukier. Warto więc sprawdzić etykietę, czy faktycznie jest to produkt o obniżonej kaloryczności. Sugerowanie się samym napisem : light, fit czy slim, jest poważnym błędem. O wiele korzystniejsze jest kupienie produktu pełnotłustego.
  9. Margaryna jest mniej tucząca niż masło – I margaryna, i masło, mają zbliżoną kaloryczność, różnią się tylko rodzajem tłuszczy, które zawierają. Przy czym masło jest bogatym źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.
  10. Po alkoholu nie przytyję – Alkohol jest wbrew pozorom wysokokaloryczny. 1G alkoholu to 7 kcal.

10 komentarzy

  • Zdecydowanie zgadzam się ze wszystkimi punktami. Moja rada – dużo ruchu, nie jeść po 18.00 oraz zdrowo się odżywiać 🙂

    • Można też zjeść ostatni posiłek najpóźniej 3h przed snem 😀 ważne, żeby był on niskokaloryczny 🙂

  • Co do ziemniaków wiele osób tak uważa, bo jednak podaje się je z sosami lub masłem

  • Dokładnie, tak jest… niestety, ale napoje light mają w sobie mimo wszystko zbyt dużo cukru i są niezdrowe. Po prostu trzeba zrezygnować z tuczących rzeczy, jeśli chce się schudnąć 🙂

  • Zdecydowanie zgadzam się z powyższymi punktami. Moja rada – dużo ruchu, nie jeść po godzinie 18.00 i nie załamywać się ! 🙂

  • Bardzo cenne wskazówki. Ludzie stosują wiele z podanych tutaj sposobów i nie zdają sobie sprawy, że tracą czas. Odchudzanie nie jest takie proste, jak by się mogło zdawać – to cały zestaw czynności, a nie tylko rezygnacja z posiłków.

  • Pływanie doskonale wpływa na jędrność biustu. Wzmacnia mięśnie, wyszczupla brzuch, modeluje talię i biodra. Podczas godziny pływania można spalić 400–600 kcal. Ten rodzaj aktywności ma również doskonały wpływ na nasze zdrowie. Pływając, można wzmocnić mięśnie kręgosłupa. Ja preferuję taką właśnie formę odchudzania. U mnie się sprawdza.

  • Co do ziemniaków wiele osób tak uważa, bo jednak bez niczego raczej nikt ich nie podaje

  • Najważniejsze, aby dostarczać organizmowi niezbędnych wartości odżywczych w zbilansowanej diecie. To ile przyjmujemy kalorii zależne jest też od aktywności fizycznej i trybu życia, przy siedzącym potrzebujemy mniej kalorii, przy aktywnym trybie więcej. 🙂

  • Taka prawda 😀 wystarczy się zdrowo odżywiać i nie jeść tuczących rzeczy, najpóźniej 3h przed snem i dieta pójdzie rewelacyjnie 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.